Következő programunk: Gasztrotúrák | Főzőestek

2022. szeptember 12-16.

Részletes program:

Első nap, október 28, péntek:
Önálló érkezés, a repülővel utazók 17 órakor landolnak Pisába, mikor együtt a csapat, rövid transzfer után megérkezünk Peccioliba, a szállásunkra, hamisítatlan toszkán környezetbe, a szőlőtőkék és olajfákkal körülvett kőházunkba. Az autóval érkezőket is kérjük, hogy 18 óráig érkezzenek meg.
Mindenki elfoglalja a szobáját. Egy közös vacsorával hangolódunk a következő napok programjaira na és persze megismerkedünk egymással. Egy toszkán kóstolót kaptok ezen az estén, ami hideg előételekből áll, kóstolunk különféle sonkákat, sajtokat, grillezett zöldségeket, salátákat. Természetesen előkerül egy két üveg prosecco, fehér-vagy vörösbor, ki amit szeret. Ekkor már a gyerekek összebarátkoznak egymással és jókedvűen futkároznak az olajfák között.

Második nap, október 29, szombat:
Ezen a napon Toszkána egyik legszebb vidékére és egyik legrégebbi városába, Volterraba látogatunk. Amerre nézünk, ciprusos és olívafákkal benépesített dombokat látunk, na és persze juhokat, szám szerint több, mint ezret.
Volterrába egy igazán hangulatos kis középkori város, az etruszk civilizáció egyik fő településére, és az alabástromgyártás fellegvára.
Megmutatjuk a gyerekeknek, hogy is néz ki az alabástrom, ellátogatunk egy kőfaragó műhelyébe, ahol láthatjuk, hogy készíti el a szebbnél-szebb mesterműveket.
Itt elengedjük kicsit a kezeiteket, mindenki a saját családi tempójában fedezheti fel ezt csodálatos kis ékszerdobozt. Sok izgalmas élelmiszerboltot fogtok látni, ahol a szarvasgombától a juhsajtig, a vaddisznókolbásztól az olajfából készített tálakig, mindent meg lehet vásárolni. Aztán belevetjük magunkat a mai napunk kulináris tevékenységébe, várnak minket egy neves sajtüzembe, ahol a gyerekek sajtot készítenek, pont úgy dolgoznak majd, ahogy a sajtmesterek teszik azt mindennap.
A gyerekek természetesen az elkészített sajtokat haza is viszik, amit Ti majd otthon el tudtok fogyasztani. Természetesen minél többet vártok vele, a sajtotok annál érettebb és annál zamatosabb lesz.
Ez egy világhírű, de mégis szerény bio gazdaság, több díjjal kitüntetve, akik Kínába, Japánba és Amerikába is exportálják a finomabbnál-finomabb pecorino sajtokat.
Az ebédünket itt, a biogazdaság éttermében fogjuk majd elfogyasztani, ahol minden 0 km-es, hisz a kis gazdaság az összes élelmét a saját dombjain, mezőin termeszti és állítja elő.
Hazaérve szusszanunk egyet, sziesztázunk, majd otthon, közösen vacsorázunk.

Harmadik nap, október 30, vasárnap:
Ezen napon a reggeli után autóba ülünk és megnézzük a tornyok városát, a középkor Manhattanjét, San Gimignanot. A bátrakkal megmásszuk a Torre Grossát, ahonnan pazar kilátás nyílik majd a városra. Nemcsak a 3 jellegzetes utcáján sétálunk végig, hanem felfedezzük a város rejtettebb zugait is. Természetesen nem maradhat el a világbajnok Sergio Dondoli fagylaltozójában való ámuldozás és fagylaltozás sem. Minden gyerek annyi fagyit ehet ami belé fér, de azért hagyunk helyet az ebédnek is, irány a város legjobb pizzeriája, ahol a pizza egy igazán vékonytésztás specialitás. A pizzamester, Dario, a pizza tésztát két lap közé helyezi és lapítja, így lesz álom vékony a tészta. A feltét persze lehet sonkás, szalámis, lardo szalonnás, vagy articsókás, annyi pizzát eszünk itt, amennyi belénk fér.
Hazaérve szusszanunk, majd a gyerekekkel a konyhába megyünk, elkészítjük a szülőknek és persze saját magunknak is a háromfogásos vacsorát, ami legyen most meglepetés!

Negyedik nap, október 31, hétfő:
Kényelmesen megreggelizünk és a mai napon a célpontunk Lari lesz, ahol a világhírű kézműves tésztagyár található, amit egész Olaszországban ismernek és elismernek. Luca Martelli megmutatja nekünk, hogy is készül az igazán lassan szárított durum búzás tészta, amelyet például a legtöbb olaszországi bicikliscsapat vásárol, a kimutatottan könnyebb emészthetősége miatt. A gyerekek és mi szülők is láthatjuk, hogy is készül az olasz tészta.
Lari főterén ebédelünk, majd megtekintjük a várat, amely a kis falu közepét uralja. Itt egy pompás kilátást kapunk a toszkán dombvidékre!
Hazaérkezés után szieszta következik, majd késő délután nekiállunk a közös főzésnek.
Ezen a napon anyukák és apukák is beállhatnak a gyerekek mellé főzni, elkészítjük a nagy olasz vacsoránkat, na és persze a tészta, amit kifőzünk, nem lehet más, csakis Martelli!

Ötödik nap, november 1, kedd:
Nem túl korai, bőséges reggelink után kényelmesen összekészülődünk és sétálunk egyet Peccioliban. Megnézzük a városban a kiállítást a két kilátót, fagyizunk, sétálunk, a bátrak pedig gyalog mehetnek majd haza. Othhon a gyerekek kicsit pihennek, majd nekiállunk főzni, elkészítjük a finom ebédünket.
A délután szabadfoglalkozással telik, előkerülnek a társasok, közös activity parti és bújocska lesz a kertben.
Este egy közeli étterembe megyünk, oda, ahová a helyiek is szívesen járnak. A mai vacsora önköltséges.

Hatodik nap, november 2, szerda:
Reggelizünk, majd elmegyünk és megnézzük a közelben lévő Lajatico városkát, Andrea Bocelli faluját. A gyerekek tudnak futkározni a dombokon, ahol láthatjuk a Theatro del Silenziot, ahol minden évben a mester koncertet ad. A szülők kedvéért betérünk a Bocelli kávézóba, ahol lehet vásárolni Bocelli borokat, likőröket, vagy akár dedikált CD-t is. Majd hazaérünk, otthon ebédelünk és lassan összepakoljuk a bőrőndjeinket, elindulunk a reptér felé. De előtte az utolsó közös programpontunk következik, felfedezzük együtt Pisát.
Végigsétálunk közösen a Csodák terén, át a a Szent István lovagrend uralta térig, majd kiérünk az Arnoig, érintve Galileo Galilei szülőházát és Olaszország egyik leghíresebb kollégiumát és iskoláját.
A repülőtérre 17 órára ráérünk kiérni, így, ha nincs túl sok turista és van szabad kapacitás, aki szeretne, felmehet akár a ferde toronyba is.
Végül könnyes búcsú következik, telefonszámcsere és élményekkel telve, nem túl kipihenten, de annál boldogabban köszönünk el egymástól, a mihamarabbi viszontlátás reményében. Az autós Vendégeinkkel hazamegyünk, közösen vacsorázunk, majd másnap reggel ők is hazaindulnak.

A kurzus díja felnőtteknek 750 euro per fő.
A kurzus díja gyerekeknek 650 euro per fő.